Gebrek aan kennis, een netwerk en tijd. Dat zijn de voornaamste redenen om een pr-adviseur in te huren. Omdat iedere ondernemer zichtbaarder wil zijn en vaker in de media wil verschijnen!
Ondernemers benaderen mij steeds vaker voor pr-advies. Soms voor een kort advies of een eenmalig project, soms voor een lange termijn ‘retainer’. Maar de redenen waarom ze mij benaderen (behalve dat ik natuurlijk een steengoede pr-adviseur ben…) zijn grofweg hetzelfde. Ze hebben zelf geen kennis over pr, ze hebben geen netwerk in de media en hebben geen tijd om het zelf uit te zoeken. En ze willen wél meer free publicity. En God schiep SuusjeHQ.
1. Je hebt de kennis niet
Al die leuke posts op social media. Waar haal je de inspiratie vandaan? En hoe zorg je nou voor veel likes en interactie? En die blogs dan, waar háál je het vandaan? En hoe krijg je die als gastblog geplaatst op een mooi platform? Interviews zie je ook wel zitten. Liefst met een relevant vakblad of een grote klant. Maar hoe komen ze in godsnaam bij jou terecht? Is een persbericht schrijven echt de oplossing? En hoe verstuur je dat vervolgens en aan wie? Of zijn er ook andere manieren om in de media te komen?
Een hoop vragen die ik allemaal voor je wil beantwoorden. De antwoorden zijn voor iedere ondernemer verschillend en afhankelijk van het doel van de ondernemer. Wat wil je bereiken met pr? En vooral: wie? Wat is je boodschap? Ik denk graag met je mee!
2. Je hebt het netwerk niet
Misschien weet jij best hoe je een persbericht moet schrijven. En vooral: wanneer. En kun je ook prima bloggen. Maar hoe krijg je het daadwerkelijk geplaatst? Via via is toch altijd makkelijker, maar jij hebt geen ‘via via’. En weet ook niet hoe je die moet vinden.
Jij hebt kortom geen netwerk in de media, maar ik gelukkig wel. Juist door mijn uiteenlopende werkervaringen in mode, ondernemen en tech heb ik een breed netwerk. Laat me weten als ik dat voor je kan inschakelen!
3. Je hebt de tijd niet
Tuurlijk, jij weet dondersgoed hoe pr werkt en kent massa’s journalisten. Het enige wat jij niet hebt is tijd. En zonder tijd heb je niets aan je kennis en netwerk. Analyses doen, plannen maken en uitvoeren, dat gaat niet vanzelf.
Heb jij geen tijd maar wel geld? Huur dan mij in als jouw pr-adviseur. Ik besteed mijn tijd aan het helpen van ondernemers. En twee weten bovendien meer dan één!
En, heb jij een pr-adviseur nodig? En om welke reden? Zo ja, mail me op info@suusjehq.nl!