Voor Textilia was ik zaterdag aanwezig bij het ilovefashionbloggers-event in Rotterdam. Werken in het weekend dus, maar totaal geen straf. Want wat was het leuk om Negin, Yara en Linda in ‘het echt’ te zien en te horen!
ilovefashionbloggers is opgericht door Jolique, een Nederlands meisje dat besloot haar American dream te gaan leven toen ze in Miami woonde. Haar doel? Het samenbrengen van modebloggers en modevolgers! Dat lijkt aardig te lukken. Voor het eerste event in Rotterdam zaterdag wist Jolique niemand minder dan Negin Mirsalehi, Yara Michels en Linda Tol te strikken. De zaal was dan ook compleet uitverkocht.
Q&A
De opzet van de middag was vraag en antwoord. De vragen konden vooraf worden ingestuurd door het publiek. Hoe ben je zo groot geworden? Hoeveel mensen werken er elke dag aan je blog? Hoe ga je een samenwerking aan met een merk? Hoe kun je geld verdienen met je blog? En hoe combineer je je blog met je sociale leven? Dat waren een paar van de vragen die gesteld waren.
Q&A |
Bloggers
Wereldwijd zijn inmiddels maar liefst 30 miljoen bloggers actief, vertelt Jolique. Maar ‘gewoon bloggen omdat het leuk is’? Dat is er voor Negin, Yara en Linda niet meer bij.
Negin begon haar blog nadat ze een flink aantal volgers had opgebouwd via Instagram. Met 1,2(!) miljoen volgers mag de beauty zich dan ook met recht de Instagram-queen van Nederland noemen. Dat dat keihard werken is geloof ik best. Al zullen haar marketing-studie en stunning looks haar ook niet slecht uitkomen.
Yara is de outfit-posts inmiddels ontgroeid. De stijlvolle rock-chick heeft haar bekende blog This Chick’s Got Style inmiddels vervangen door Chapter Friday, een ‘girlpower platform’ dat zich meer richt op carrière maken in de mode. “Mijn doelgroep en ik waren toe aan iets nieuws” zegt Yara. “Blogger zijn is niet meer onderscheidend. Je moet influencer worden en relevant blijven!”
Linda is naast blogger ook model, trendwatcher bij L’Oreal Paris en werkzaam bij de Italiaanse Glamour. Een mooi voorbeeld van hoe bloggen je weer verder kan helpen in je carrière én andersom. “De markt is verzadigd” zegt ze. “Focus je daarom op hetgeen jij goed kunt.”
Merken
Niet alleen werken de bloggers inmiddels samen met de grootste merken; ze zijn inmiddels ook zelf een merk geworden. Hoe je werkt aan naamsbekendheid, samenwerkingen aangaat en je aantal volgers laat groeien, is dus niet alleen voor bloggers maar ook voor andere professionals interessant. Daarom schrijf ik morgen een uitgebreid artikel hierover voor Textilia. Het artikel zal verschijnen op de website.
Het event vond plaats in Nhow Hotel Rotterdam |
Wat gaaf dat je daarbij aanwezig was! Ik zal morgen eens op de Textilia website kijken als ik het niet vergeet. Ik ben erg benieuwd naar jouw verslag. 🙂
Leuk! Nooit mis om tips te krijgen, ziet er tof uit!